Mark Zuckerberg'e göre, Facebook'u sabitlemek, kullanıcıları kötüye kullanmaya karşı korumak, kötücül aktörlerin müdahale etmesini önlemek, sahte haberlerden vazgeçmek ve "Facebook'ta harcanan zamanın iyi harcanmasını sağlamak" gibi pek çok şey anlamına geliyor.
Eleştirmenlere göre, hepsi bu, daha sonra bazıları. Ancak Facebook'un şu ana kadar attığı adımların çoğu, onlara yetersiz geldi ve bazı durumlarda kişileri, Facebook'un altta yatan sorunlarına gerçekten değindiği şekilde hattın altına yapıştırmaya yönelikti.
Zuckerberg, kendini her yıl "kişisel bir meydan okuma" haline getiriyor ve bu yıl "Facebook'un düzeltilmesi" üzerine yoğunlaşıyor.
Ancak eleştirmenlerin söylediğine göre, Facebook'u sabitlemek, daha az bağımlılık yapmayı ve iş modelini mümkün olduğunca sık ve mümkün olduğunca uzun süre giriş yapan birçok kişiye bağımlı olmamayı içermelidir. Ve kesinlikle, özellikle Facebook'un yetişkinlerin ve gençlerin sağlığı üzerindeki etkileri hakkındaki tüm kaygıların ortasında, amiral gemisi platformunu kullanamayan küçük çocuklar için yeni ürünler yaratmakla ilgili değil.
Şirket şimdiye kadar bir sürü yeni "düzeltme" duyurusunda bulundu. Bu ince ayarların kalıcı bir değişiklik göstereceğini veya sadece Facebook'un işini güçlü tutarken iyi niyet üretmek için tasarlanmış kozmetik ayarlamaları yapıp bırakmadığı belli değil.
Örneğin geçen ay, Facebook, kullanıcılara arkadaşlarından ve ailenlerden daha fazla mesaj göndereceğini, ancak yayıncılar ve işletmelerdeki yayınları vurgulamadan "anlamlı" göstereceğini söyledi. Hareket, sitede ücretli reklamcılığı etkilemedi ve Zuckerberg'in geçen senenin bildirgesinde, Facebook'un kullanıcılara "anlamlı" çevrimiçi gruplar bulmalarına odaklanacağı açıklandı.
EMarketer analisti Debra Aho Williamson, "Facebook'u kullanıcılar için daha mutlu bir yer haline getirmekle" ilgili olduğunu söyledi. Facebook, değişikliklerinin insanların daha az vakit geçirmesine neden olacağı konusunda uyarıda bulunmasına rağmen, şirketin kullanıcıların sadık kalmalarını gerçekten umduğundan şüpheleniyor. uzun.
Facebook, 2017'de güçlü gelir, kâr ve tüm zamanların en yüksek seviyesine sahipken, kullanıcıların herhangi bir sebeple hizmetten geri çekilebileceğine dair işaretler var. ComScore'a göre, Facebook ziyaretçileri Aralık ayında platformda ortalama 910 dakika harcadı. Aralık 2016'da 974 dakika ve 2015'te aynı ayda 1050 dakika geriledi.
Bu gerilemenin en azından bir kısmı tasarım gereği olabilir ve geçici olabilir. Çarşamba günü Zuckerberg, şirketin "anlamlı bağlantıları" teşvik etme çalışmalarının Facebook'ta harcanan toplam süreyi "her gün yaklaşık 50 milyon saat" düşürdüğünü açıkladı. Facebook'un günlük 1,4 milyon aktif üyesi arasında bölünen günde yaklaşık iki dakika.
Yetkili, değişikliklerin Facebook'un topluluğunu - ve iş dünyasını - "uzun vadede daha güçlü" hale getireceğini de sözlerine ekledi. Zuckerberg, daha önce Facebook'un kullanıcıların yollarını açmasının "aylar sürebilir" diyebildiğini belirtti. Facebook, stratejisini daha geniş eleştirilere karşı hemen hiç tepki göstermedi.
Şirket dördüncü çeyrekte, net gelirin% 47 artarak 13 milyar $ 'a ulaşan geliriyle% 20 arttığını açıkladı. Facebook aylık kullanıcılarda yüzde 14 artışla 2.13 milyar; günlük kullanıcılar da yüzde 14 büyüdü.
Facebook'un son güncellediği düzeltmeler, "güvenilen" haber kaynaklarının görünürlüğünü artırmak için biraz karanlık çabalar anlamına geliyor - iki sorulu kullanıcı anketleri ve Facebook'un kullanıcı davranışıyla ilgili geniş veri kaynağıyla belirlendi - ve yerel haberler.
Kâr amacı gütmeyen Elektronik Gizlilik Bilgilendirme Merkezi başkanı ve uzun zamandır devam eden Facebook eleştirmeninin başkanı Marc Rotenberg, bu değişiklikler "anlamlı değil" bir e-postada söyledi. Mark Zuckerberg, birkaç ayarı değiştirerek Facebook'un sorunlarını çözmeyecek. "
Rotenberg, kullanıcıların verilerini nasıl topladığını daha fazla kontrol etmesini ve Kongre'de yabancı hükümetlerin ABD seçimlerinden etkilenmesini önlemeye yönelik çabaları geri çevirmesini tercih ediyor.
Facebook, diğer sosyal medya şirketleri gibi, seçimlerin müdahalesini önlemeye çalışacağını ve siyasi reklamlarda açıklama yapılmasını isteyeceğini söyledi - ancak bunu gerektiren yasaların önerilmesi konusunda sessiz kaldı.
Diğer adımlarının bazıları da yarı ölçülerdir. Örneğin, Rusya propaganda hesaplarını izlediklerini veya "sevdikleri" ni görmelerini sağlamak için bir sayfa hazırlarken, herkese e-postayla, Twitter gibi, proaktif bir şekilde haber vermiyor.
Şirketin en vokal eleştirmenlerinden biri olan bir girişim kapitalisti ve erken Facebook yatırımcısı olan Roger McNamee, "Facebook'un son değişiklikleri seçimlere veya halk sağlığına yönelik tehditleri ele almaz" dedi.
McNamee, "Haber akışı değişiklikleri 2015'te yapılmış olsaydı, seçime müdahalenin büyütülmesi de sapkın bir etkisi olmuş olabilir" dedi. "İlk etapta bağımlısı olan şeyin daha fazlasını yaparak bağımlılığı tedavi edemezsiniz, Zuck'ın önerdiği de budur" diye yazdı.
No comments:
Post a Comment